Dołącz do czytelników
Brak wyników

99% ideału – Nowe BMW X3

Artykuły | 4 stycznia 2019 | NR 4
39

Im dłużej poznaję samochód, tym większą uwagę zwaracam na liczbę detali i sprawdzam dodatkowe funkcjonalności, systemy i zakamarki konstrukcji. Tym razem im dłużej przebywałem w towarzystwie BMW X3, tym bardziej zakochiwałem się w zniena- widzonym i niezrozumiałym dla mnie segmencie SUV-ów (sic!). Byłem przekonany, że znalazłem auto perfekcyjnie wpisujące się w moje potrzeby, zarówno pod kątem zawodowym, jak i rodzinnym. Zabrakło niewiele, abym sprzedał wszystko i kupił nowe X3.

Nowe BMW X3 jest z nami prawie od roku. To kolejna generacja bawarskiego SUV-a, który – tylko w pierwszych trzech kwartałach tego roku w Europie – kupiło ponad 40 000 klientów. Można zatem powiedzieć, że nowa odsłona X3 została przyjęta na rynku bardzo pozytywnie. Warto nadmienić, że dwie pierwsze generacje modelu zostały kupione przez ponad 
1,5 mln klientów na całym świecie przez okres 15 lat.

Odświeżona stylistyka

Nowe X3 prezentuje odświeżoną stylistykę pojazdów typu Sports Activity Vehicles spod znaku BMW. Front pojazdu zyskał nowy, bardziej obły i atletyczny wygląd grilla. Profil auta jest lekki, a zarazem wprowadzający lekką konsternację – czy to X3 czy X5? Model, mimo obecności w klasie średniej, jest zdecydowanie autem okazałym i majestatycznym. Tylny pas jest dziełem sztuki przemysłowej – lekko wklęsły z lekkimi liniami świateł przebiegającymi z tyłu ku bokowi. Wypukłe i ogromne nadkola zostały tym razem pięknie wyprofilowane i wraz z linią karoserii nadały sylwetce X3 smukłości i lekkości, tak potrzebnej w przypadku tych okazałych rozmiarów. 

Perfekcyjna prezencja

Nowe X3 budzi zazdrość innych uczestników ruchu drogowego i radość posiadacza. Nie ma kąta, pod którym nie należałoby na nie spoglądać. Wręcz przeciwnie, im bardziej szukamy złych płaszczyzn, tym więcej finezji znajdujemy. Nowe X3 jest naprawdę piękne – tu nie potrzeba zbędnych komentarzy. 
To połączenie biznesowego i prestiżowego wyglądu 
z rodzinną przestrzenią i ukrytym sportowym duchem, lekko przedzierającym się poprzez detale. BMW X3 ma perfekcyjną prezencję.

Wnętrze jest niesamowicie komfortowe i przestronne, co przekłada się na naprawdę znakomite warunki dla podróżowania w pięć osób. 2810 mm rozstawu osi i 550 l bazowej pojemności bagażnika to wręcz bajeczne parametry dla rodziny. Ponadto 4,7 m długości całkowitej to jeszcze nie wymiary autobusu, więc z łatwością będziemy lawirować w ciasnych zakamarkach piętrowych parkingów centrów handlowych, a 12,1 m średnicy zawracania uratuje nas niejednokrotnie z opresji parkingowej. 

Urzekł mnie także nowy projekt kierownicy. Koło zdaje się mieć mniejszą średnicę niż u poprzednika, będąc jednocześnie znacznie prostsze – przyciski są pięknie wykonane i osadzone w niewyszukanym układzie. Projekt całego kokpitu to połączenie mocnych linii i krzywizn kształtem nawiązujących do przedniego grilla i obłości spotykanych z tyłu modelu. 
To również miejsce, gdzie aluminium łączy się z miękkim tworzywem i drewnem – niby wykończenie już tradycyjne dla segmentu premium, a jednak spasowanie i wykonanie 
godne znamienitych rzemieślników. Galwanizowane 
powierzchnie i proste formy bardzo dobrze oddają ducha nowego BMW X3. 

Systemy przyszłości

BMW Connected i Connected+ ze zmodernizowanym interfejsem są systemami bliskimi ideałowi. Sterowanie za pomocą gestów oraz intuicyjność samego produktu są imponujące. Rozpoznawanie komend głosowych nie stanowi problemu, a zintegrowany, centralnie umieszczony ekran jest czytelny i niesamowicie ostry. Wspaniale łączący tradycję z nowoczesnością wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników w technologii Black Panel o przekątnej 12 cali zapewnia dogodną wizualizację wskazań komputera pokładowego (prędkościomierz, dane o jeździe, informacje z systemu nawigacji itd.). Pełnokolorowy wyświetlacz Head-up to eleganckie zwieńczenie całego zaawansowanego technologicznie systemu prezentacji danych i pomocy kierowcy w realizacji jego potrzeb transportowych. Do tego BMW Personal Co-Pilot, który daje szerokie możliwości (pół)zautomatyzowanej jazdy, dzięki takim opcjom jak aktywny regulator prędkości najnowszej generacji czy system asystujący kierowcy plus obejmujący asystenta kierowania i toru jazdy, asystenta zmiany pasa ruchu i asystent pasa ruchu z ochroną przed kolizją boczną.

178 800 zł – tyle zapłacimy za X3 z silnikiem Diesla o mocy 150 KM.
Do mnie trafiła wersja 30d z dziełem sztuki pod maską w postaci 6-cylindrowego rzędowego silnika o mocy 265 KM. O motorach BMW od dawna miałem dobre zdanie, jednak to, co zafundowało mi serce modelu X3 30d, wprowadziło mnie w osłupienie. 3-litrowa jednostka napędowa katapultuje auto do pierwszej setki w niespełna 6 s. 8-stopniowa automatyczna skrzynia Steptronic błyskawicznie reguluje prz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy