Brak wyników

Skuteczny marketing

4 grudnia 2019

Artykuły poradnikowe w branży beauty – narzędzie, które pomoże Ci zdobyć klientów

254

Ciekawy tekst, napisany lekko, ale i treściwie, to nieoceniona wartość w każdej branży, również w świecie beauty. Działa niczym wędka zarzucona na potencjalnego klienta, który chce kupić produkt, ale i zostać poinformowany o jego zaletach czy możliwościach zastosowania. Porady, wskazówki, porównania w formie zestawienia to coś, co lubimy i co świetnie sprawdzi się zwłaszcza w branży związanej z urodą. Przeczytaj ten tekst i dowiedz się, jak napisać artykuły poradnikowe w branży beauty i zaskarbić sobie przychylność klientów.
 

Jak walczyć  z konkurencją? Postaw na content marketing

Raport „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2019. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2019-2024” jest świetnym dowodem na to, że tworzenie contentu w branży beauty ma sens i że warto w niego inwestować. Według zawartych w nim informacji, w latach 2019-2024 rynek artykułów kosmetycznych wzrośnie o 19%. Co to oznacza? Między innymi rosnącą liczbę podmiotów zajmujących się sprzedażą kosmetyków, co wiąże się z koniecznością stawienia czoła nowej i równie silnej konkurencji.

Kartą przetargową w walce o uwagę klientów będą nie tylko jakość produktów, ich cena oraz łatwość w poruszaniu się w sklepach internetowych, ale także treści, z jakich klient będzie mógł skorzystać. Przechodząc na strony internetowe sklepów z kosmetykami mamy przed oczami podobne obrazy – nazwy produktów, migające promocje, ceny. Wiele z nich proponuje klientom podobne ceny i wysyłkę towaru w zbliżonych terminach. Jak zatem wyróżnić swój sklep pośród pozostałych? Odpowiedzią na to pytanie mogą być artykuły poradnikowe.

Jak wybrać krem do twarzy? Jak pielęgnować suchą skórę? Branża beauty radzi

W przypadku branży beauty punktem wyjścia jest zbudowanie wizerunku eksperta, któremu można zaufać.  Żeby osiągnąć ten cel, warto postawić właśnie na artykuły poradnikowe. Klienci szukający pomadki, kremu, dopasowanego do swoich potrzeb zabiegu kosmetycznego czy usługi medycznej chętnie przeczytają wpis, który dokładnie wyjaśni, czego mogą spodziewać się po swoim wyborze, szczególnie jeśli chodzi o nowości pojawiające się na rynku. Artykuły poradnikowe w branży beauty są dobrym narzędziem ułatwiającym budowanie trwałych relacji z klientami.
 

Źródło: eveline.pl

Co więcej, teksty zamieszczane na blogu firmowym czy w zakładce z poradami mogą być cennym wsparciem w pozycjonowaniu firmy w wyszukiwarce Google. Zastanówmy się, jakie frazy wpisują potencjalni klienci, kiedy szukają kremu do twarzy niwelującego zmarszczki i pierwsze oznaki starzenia. Postarajmy się pisać artykuły poradnikowe, które już poprzez tytuły będą informować o tym, że zawierają odpowiedzi na konkretne pytania. „Najlepsze serum dla cery mieszanej - zestawienie”, „Jak pozbyć się trądziku na twarzy” czy „Odżywka dla włosów kręconych - jaka najlepsza?” to przykłady tytułów, które zaprowadzą klienta do naszego bloga i tym samym na stronę prowadzonego sklepu online.

Źródło: e-ziaja.com/blog

Porady w formie lekkich branżowych artykułów pokażą klientom, że firma jest profesjonalna i wie, co robi. To bardzo ważne, ponieważ oczekiwania względem jej autentyczności są wysokie. Co do sposobu przekazu czy...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy