Dołącz do czytelników
Brak wyników

Auta tanie, niezawodne i na lata, czyli flotowe potrzeby firm z sektora MŚP

Artykuły | 13 października 2018 | NR 2
84

Polski sektor MŚP liczy ponad 2 miliony firm. Jakich aut poszukują ich właściciele, jak często je zmieniają oraz w jaki sposób  finansują służbowe samochody? Na te pytania już od kilku lat odpowiedzi udzielają badania realizowane na zlecenie Carefleet S.A., jednej z czołowych na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów. Sprawdź, jak wypada Twoja firma na tle sektora!

Rok 2017 był drugim z rzędu bardzo udanym dla całego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Z salonów wyjechało 486 tys. aut, czyli ponad 70 tys. więcej niż roku 2016.  Blisko 70% z nich nabyli klienci instytucjonalni, w tym w dużej mierze firmy z sektora MŚP. A jakich samochodów chcą mikro-, mali i średni przedsiębiorcy? 

Idealne auto dla małych i średnich przedsiębiorstw

Przede wszystkim tanich! Jak wynika z danych zebranych na zlecenie Carefleet S.A., dla 46% przedstawicieli firm z sektora MŚP najważniejszą cechą idealnego samochodu służbowego jest niski koszt jego eksploatacji. Z kolei niemal  43% ankietowanych przedsiębiorców zwraca uwagę na preferencyjne warunki zakupu, a nieco ponad 29% bierze pod uwagę dotychczasowe pozytywne doświadczenia związane z daną marką aut. 

– Małe i średnie firmy, decydując się na zakup samochodów służbowych, zwracają uwagę przede wszystkim na koszty. Auta w biznesie pełnią funkcję narzędzia pracy, dlatego dla przedsiębiorców priorytetem jest ich efektywność ekonomiczna. Niski koszt eksploatacji i preferencyjne warunki zakupu to najczęstsze kryteria wyboru pojazdów w sektorze MŚP – tłumaczy Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. 

Dla niemal 29% badanych przedstawicieli małych i średnich podmiotów ważną cechą idealnego samochodu służbowego jest wielofunkcyjność, rozumiana jako połączenie funkcji auta osobowego i dostawczego. Korzyść ta jest szczególnie istotna dla przedstawicieli mikroprzedsiębiorstw, zatrudniających od jednego do dziewięciu pracowników(36,7% wskazań).

– Dla przedsiębiorców, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, ważne jest, aby były one możliwie uniwersalne. Przedstawiciele mikroprzedsiębiorstw wybierają często samochody mogące pełnić funkcje reprezentacyjne, którymi można przewieźć drobny towar oraz pojechać z rodziną na wakacje. To poszukiwanie kompromisu pomiędzy autem biznesowym, użytkowym i rodzinnym – twierdzi  Bartosz Olejnik. 

Ankietowani wskazywali ponadto na reprezentacyjność samochodu (11,3%), bogate wyposażenie zapewniające wygodę (11,5%) oraz atrakcyjne warunki gwarancji (12,7%), które są szczególnie istotne dla średnich firm, zatrudniających 
od 50...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy