Dołącz do czytelników
Brak wyników

Mobilność

15 października 2018

NR 3 (Wrzesień 2018)

Dzień dobry Państwu

0 155

Reprezentując firmę Car-Port po raz pierwszy poprzez MŚP Biznes, mam okazję do dialogu z Państwem. Pisząc o dialogu mam na myśli zaproszenie do podzielenia się własnymi opiniami w zakresie przedstawionym poniżej. Dobrym kanałem dla tej komunikacji będą np. media społecznościowe. Oczywiście zapraszam również do kontaktu bezpośredniego - telefonicznego lub mailowego.

O czym będzie dziś mowa? 

Od jakiegoś czasu zastanawiałam się od jakich zagadnień zacząć ten pierwszy artykuł. W miesięcznikach flotowych, jako przedstawiciele portalu zajmującego się aukcjami samochodowymi, rozpisywaliśmy się nt. remarketingu, zabezpieczeń dla flotowca na wypadek kontroli, zabezpieczeń dla Zarządów, pisaliśmy o wartości rezydualnej etc. Każdy kolejny artykuł stanowił rozszerzenie poprzednich czy opisanie bieżących trendów.  Teraz, gdy przychodzi wybrać temat, a jest ich zbyt dużo do wyboru, najlepiej zapytać odbiorcy. Dlatego spośród naszych Dostawców, którzy współpracują z Car-Port, wybrałam jedną firmę z grupy MiŚP i zadzwoniłam do Właściciela, prosząc go o radę. Rozmawialiśmy o współpracy, o tym jak wcześniej sprzedawał samochody wycofywane z floty, jakie miał obawy zaczynając z nami współpracę, co go najbardziej zaskoczyło i czym dla niego są aukcje. Ku mojemu zaskoczeniu – w odpowiedzi na moją prośbę o radę – uzyskałam odpowiedź, że najlepiej napisać o „Aukcji Próbnej”. Przecież nie ma nic lepszego niż sprawdzić na sobie pewne rozwiązania, po to, by się przekonać czy są dla nas, czy są szyte na miarę naszych potrzeb. Mniejsze i średnie firmy tym różnią się od tych dużych, że są bardziej różnorodne – dlatego jeśli wprowadzają jakieś nowe rozwiązania, zawsze najpierw muszą przetestować je na „własnej skórze”.  

Samochody firmowe - bez względu na ich liczbę w danej firmie, markę, model, stan techniczny, wiek, przeznaczenie etc., muszą być nie tylko kupowane w sposób transparentny, ale tak samo transparentnie muszą być sprzedawane. Konieczne jest również odzyskanie z pojazdów wycofywanych z eksploatacji jak największych wartości finansowych, by potem móc z nich w jak największej części pokryć koszty zakupu nowych pojazdów. Dlatego usługa Car-Port jest najlepszym rozwiązaniem dla każdego i nie ma znaczenia, czy we flocie masz 1000, 100, czy 10 aut. Nieistotne, czy Twoje auto to pojazd z grupy Premium, z grupy Basic, czy to pojazd leciwy, czy mocno wyeksploatowany. Może być pojazd uszkodzony, po szkodzie całkowitej. Mogą być to również pojazdy ciężarowe, sprzęt ciężki, wózki widłowe, maszyny czy urządzenia jezdne. Gdy przychodzi czas by wycofać pojazd z użytku, trzeba go dobrze sprzedać. Co oznacza dobrze? Dobrze, to tak, by zrobić to w możliwie krótkim czasie, angażując się w ten proces jak najmniej, zyskać komfort, a ze sprzedaży uzyskać jak najkorzystniejszą wartość odkupu i mieć księgowo pełną i transparentną dokumentację sprzedażową. Jak mniejsze firmy sprzedają pojazdy? Najczęściej na własną rękę, publikując ogłoszenia na popularnych portalach. W czasie emisji ogłoszenia odbierają mnóstwo telefonów, maili, odpowiadają na wiele pytań, negocjują z czasem ofensywnymi kupcami kwotę, jaką chcieliby uzyskać za dane auto. Często jest to tzw.: „droga przez mękę”.

Czy zastanawiałeś się, jak to robią duże firmy z bardzo licznymi flotami? Przecież flotowcy mający pod opieką często setki aut nie są w stanie w ten sposób sprzedawać pojazdów, które wycofują z flot. Właśnie dlatego od dwunastu lat na rynku funkcjonuje narzędzie do internetowej sprzedaży aukcyjnej. Car-port.pl, bo o nim mowa, to portal, na którym organizujemy aukcje samochodowe. Korzystają z naszych usług zarówno koncerny, instytucje państwowe, instytucje finansowe jak i małe i średnie przedsiębiorstwa oraz czasem klienci detaliczni.  

Zyskałeś możliwość przejścia przez sprawdzony i transparentny proces sprzedaży, wycenę i opis pojazdu przez certyfikowanych rzeczoznawców, organizację aukcji, podczas której spośród zrzeszonej na naszym portalu 39 tysięcznej grupy Nabywców zbieraliśmy oferty odkupowe na Twoje pojazdy. Otrzymałeś od nas raport i miałeś dwa dni robocze po to, by zdecydować, czy chcesz z nich skorzystać.

Dziś, zgodnie z ustalonym tematem artykułu, mowa o „Aukcji Próbnej” – dla Ciebie, dla każdego, kto jeszcze nie korzystał z naszych usług. Na czym ona polega? Na początek...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy