Dołącz do czytelników
Brak wyników

Mobilność

12 października 2018

NR 1 (Luty 2018)

Jaguar dyktuje warunki w coraz większej liczbie segmentów – model E-Pace już w Polsce!

0 161

Jaguar dynamicznie się rozpycha w ostatnich kilku latach, oferując klientom coraz nowsze modele. Idzie z duchem czasu, wkraczając 
do segmentu SUV-ów, co początkowo zostało bardzo negatywnie odebrane przez tradycyjnych i zatwardziałych miłośników marki 
z brytyjskimi korzeniami i tradycjami. Obecnie jednak po tych grymasach nie ma śladu, a zarówno limuzyny, jak i uterenowione modele „dzikiego kota” spotykają rzeszę biznesowych klientów w naszym kraju, windując znacząco wyniki sprzedaży marki. 

Auto z zewnątrz wygląda cudownie. Pas przedni jest charakterny i silny jak w każdym Jaguarze. Wysoko położona maska i dodatkowy pas łuskowatych osłon nad ziemią gwarantują mocarny wygląd auta. Drapieżna linia świateł i piękny projekt osłony chłodnicy automatycznie wzbudzają respekt w ruchu ulicznym. Możesz liczyć na to, że na spotkanie przybędziesz stylowo i na pewno zostaniesz zauważony. Urzekają detale w postaci podświetlenia dywanowego pod drzwiami czy ambientowego oświetlenia wnętrza.

Z profilu auto jest niezwykle wyważone i proporcjonalne. Widać terenowe zacięcie przez wyżej położoną nad gruntem płytę podłogową. Tył auta to zupełnie nowa kreacja projektantów, pokazująca, jak koncepcyjny model I-PACE może zmaterializować się w formie prostej, ale urzekającej bryły małego, urbanistycznego SUV-a.

Jaguar wykonał kawał dobrej roboty. Auto nie jest przesycone nadmiernymi dodatkami i nie zwraca na siebie uwagi w sposób krzykliwy. Jest spokojne, aczkolwiek zaznacza swą obecność na drodze. Model nie zniechęca wobec nadmiernej ilości elektroniki i gadżetów we wnętrzu, pozwalając pasażerom odetchnąć poprzez spokojną, lekką i płynną jazdę. Sprzyja temu ponad 2,6-metrowy rozstaw osi, pozwalający nawet w drugim rzędzie siedzeń rozłożyć wygodnie nogi. Wysoki próg załadunku ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, a 577-litrowy bagażnik, pomimo swoich niewielkich rozmiarów, jest symetryczny i foremny, dzięki czemu łatwiej zagospodarujemy każdy wolny centymetr jego powierzchni. 

Wnętrze nie powala swoją spektakularnością ani innowacyjnością. Jest wręcz lekko nudnawe i toporne w porównaniu do awangardowego modelu XC40 Volvo. Już na samym kokpicie można spotkać mało przyjemne w dotyku i twarde plastiki, które w tylnej części auta są niestety powszechne. Zestaw multimediów i obsługi pojazdu jest intuicyjny i prosty, jednak sposób prezentacji danyc...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy