Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

29 sierpnia 2019

NR 8 (Sierpień 2019)

Jak wspierać e-commerce przez media społecznościowe

0 68

Już niemal co trzecia osoba na świecie korzysta z Facebooka. Aby prowadzić skuteczną sprzedaż internetową, Twój sklep musi być tam, gdzie Twoi klienci – czyli w mediach społecznościowych. Liczby nie kłamią – social media to idealny kanał do promocji sklepu online, gdzie Twoi potencjalni klienci spędzają coraz więcej czasu i szukają inspiracji. Dlatego w tym tekście dam Ci 8 praktycznych rad, jak możesz je wykorzystać w sprzedaży swoich produktów!

Jeśli promujesz swój biznes w internecie, z pewnością wiesz, jak ogromny potencjał drzemie w mediach społecznościowych, a przede wszystkim w Facebooku. Portal ten zrzesza już półtora miliarda użytkowników na całym świecie, a ponad jedna trzecia z nich korzysta z Facebooka codziennie. Przeciętny użytkownik spędza na platformie przynajmniej 15 godzin miesięcznie. Daje to ogromne możliwości każdemu, kto zajmuje się handlem e-commerce. Jak w pełni wykorzystać jego możliwości? Jak zwiększyć sprzedaż Twoich produktów w tym kanale?

Twórz atrakcyjne treści

Na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z wyrażeniem content is the king. O zasadzie tworzenia interesujących i angażujących odbiorców treści powinieneś pamiętać także podczas sprzedaży produktów na Facebooku czy Instagramie. Ciekawe i unikatowe treści związane z Twoją działalnością dadzą Ci ogromną przewagę. Dlatego zadbaj o to, by każdy wpis był interesujący, atrakcyjny i niepowtarzalny. Twoim celem powinno być to, by użytkownicy chcieli śledzić Twój profil, wiedząc, że zawsze znajdą tam to, czego szukają.

Pilnuj, by treści, które publikujesz, były dość krótkie i związane z tym, co sprzedajesz, a także uzupełnione ciekawymi zdjęciami – gdyż to one najlepiej przyciągają uwagę użytkowników Facebooka. Pamiętaj też o tym, by w każdym poście umieścić wezwanie do działania (call to action – CTA), by dodatkowo zachęcić odbiorców do podjęcia pożądanego przez Ciebie ruchu. 

Dostosuj swój sklep do działania Facebooka

Jeśli chcesz przyciągać do swojego sklepu internetowego potencjalnych klientów za pomocą Facebooka, musisz zadbać o to, by Twój sklep doskonale się z nim uzupełniał i współgrał. Nie chodzi tylko o udostępnianie produktów na Facebooku, ale także o wykorzystanie dodatkowych narzędzi, jak np. widżety udostępnienia i dodawania reakcji użytkowników pod Twoimi produktami. Warto też dodać takie, dzięki którym np. komentarze klientów dodawane na naszej stronie będą widoczne również na Twoim firmowym profilu na Facebooku, dzięki czemu zwiększysz swoją wiarygodność i zaangażujesz kolejnych odbiorców.

Informuj o promocjach i wyprzedażach

Duża część Twoich fanów śledzi profile w mediach społecznościowych tylko po to, by polować na okazje. Pamiętaj więc o tym, by o wszelkiego rodzaju promocjach na bieżąco zawiadamiać na fanpage’u swojego sklepu! To właśnie tutaj większość klientów szuka informacji w pierwszej kolejności, a Twój post może podnieść wyniki sprzedaży Twoich produktów.

Zainstaluj piksel do śledzenia konwersji

Piksel śledzenia konwersji od Facebooka instalowany na Twojej stronie internetowej to bardzo ważne narzędzie, które pomaga przyciągnąć klientów do Twojego sklepu i zwiększyć sprzedaż. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się, co stało się po tym, jak klient kliknął w Twoją reklamę. Piksel odnotowuje każde zdarzenie, do którego doszło na stronie Twojego sklepu. Używanie śledzenia konwersji pozwoli Ci sprawdzić, które reklamy oddziałują na Twoich klientów i jakie reakcje u nich wywołują. Poza tym Facebook, dzięki pikselowi śledzenia konwersji, uczy się zachowań Twoich klientów na stronie, dzięki czemu łatwiej będzie Ci optymalizować kolejne kampanie reklamowe. Zwróć uwagę na to, by zainstalować piksel jak najszybciej – dzięki temu w momencie, w którym będziesz rozpoczynać kampanię, Facebook będzie już posiadał informacje na temat zachowania Twoich klientów i łatwiej dostosuje Twoje działania reklamowe do odpowiednich osób.

Reklamuj się dynamicznie!

System reklamowy Facebooka daje sklepom internetowym wiele możliwości promowania swoich produktów. Wykorzystywanie reklam na Facebooku jest obecnie niezbędne do prowadzenia skutecznej sprzedaży online. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w promowaniu sklepu internetowego są reklamy dynamiczne – pozwalają one klientom na przeglądanie wielu różnych produktów z Twojego sklepu. Żeby stworzyć taką reklamę, musisz przesłać katalog produktów, które chcesz reklamować, do serwisu Facebook Business Manager. Pamiętaj, że każdy produkt powinien mieć swoje zdjęcie, nazwę oraz cenę. Następnie stwórz dynamiczny szablon, który Facebook automatycznie wypełni Twoimi produktami. W kolejny...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy