Dołącz do czytelników
Brak wyników

Liderzy biznesu

12 października 2018

NR 1 (Luty 2018)

Katowice to silna marka w oczach przedsiębiorców

0 172

Rozmawiamy z Marcinem Krupą, Prezydentem Miasta Katowice.

Jak zmieniły się Katowice w 2017 r.? Proszę pochwalić się nowymi inwestycjami. 

Rok 2017 był przede wszystkim czasem finalnego przygotowania wielu inwestycji, część z nich udało się nawet rozpocząć. Choć pozornie w terenie niewiele się działo, to ten etap był bardzo ważny, bo dzięki temu teraz rozpoczną się prace na wielu „frontach”.

Przede wszystkim dzięki pracy wykonanej w ubiegłym roku, w tym roku będziemy realizować inwestycje o łącznej wartości ponad miliarda złotych. Mówimy przede wszystkim o dużych inwestycjach w obszarze zrównoważonego transportu. W tym roku będziemy budować łącznie cztery centra przesiadkowe typu park & ride czy przebudowywać układ drogowy w dwóch kluczowych węzłach drogi krajowej 81. Rozpocznie się także budowa lokali w ramach programu Mieszkanie Plus – docelowo będzie ich tysiąc. Wkrótce zobaczymy także, jak spod ziemi wyrosną trzy baseny sportowe z halami sportowymi. Do tego dochodzi mnóstwo mniejszych inwestycji z budżetu obywatelskiego. Te wszystkie działania sprawiają, że Katowice stają się coraz atrakcyjniejszym miejscem do życia i pracy. Dzięki temu łatwiej jest przyciągać nowych mieszkańców i inwestorów. Mówiąc o 2017 r., nie sposób nie wspomnieć, że zostaliśmy stolicą ponaddwumilionowej metropolii, która jest widoczna na mapie Europy. 

Każdy przedsiębiorca, który chce swój biznes rozwijać w Katowicach, jest dla nas cenny. Staramy się wszystkich wspierać.

Proszę opisać najważniejsze wydarzenia w mieście – istotne dla przedsiębiorców z sektora logistycznego, biurowego, handlowego i hotelowego. Czego jeszcze inwestorzy mogą spodziewać się w najbliższych latach? Co będzie kluczowe dla deweloperów inwestujących na katowickim rynku w tym roku?

Chcemy rozwijać turystykę biznesową w Katowicach. Bez wątpienia wydarzenia, które odbywają się w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym, pomagają nam promować nasze miasto i cały region. Turystyka biznesowa stała się istotną dźwignią rozwoju miasta. Oddziałuje ona na różne sfery życia gospodarczego. Dynamiczny rozwój tego obszaru pokazują liczby. Przykładowo w 2016 r. odwiedziło na 762 tys. gości wydarzeń konferencyjnych i targowych – czyli o 180 tys. więcej niż rok wcześniej. Dane za 2017 r.
będą zapewne jeszcze bardziej imponujące. Tu warto dodać, że Katowice są gospodarzem największej imprezy w Polsce –
Intel Extreme Master, w której w tym roku wzięło udział ponad 170 tys. gości. Duże wrażenie na naszych zagranicznych partnerach robi fakt, że w grudniu będziemy gościć w Katowicach Szczyt Klimatyczny, a w 2019 r. Światową Konferencję Antydopingową. Te wydarzenia zapewnią nam promocję w skali globalnej – przybędzie do nas ponad 20 tys. wpływowych osób z całego świata. Nasze doświadczenia pokazują, że wiele z tych osób odwiedza później Katowice prywatnie – np. by wybrać się na koncert do NOSPR-u.

Takie wydarzenia korzystnie stymulują także rozwój rodzimej przedsiębiorczości. Zyskają na tym hotelarze, taksówkarze, branża 
gastronomiczna i inne firmy pomagające w obsłudze tych wydarzeń. 

Przed Państwem ogromne wyzwanie – ustalenie strategii na ten rok i kolejne lata. Które jej elementy mogą mieć wpływ na rynek nieruchomości i jego rozwój? Na co postawić, by rynek nieruchomości komercyjnych mógł się dalej dynamicznie rozwijać?

Katowice to silna marka w oczach przedsiębiorców, na którą składa się szereg czynników, takich jak np.: dostęp do wykwalifikowanej kadry, doskonała lokalizacja i rozbudowany system wsparcia. Dziś mówimy także o potencjale naukowym, gospodarczym i infrastrukturalnym całej metropolii. Katowice są przyjazne dla biznesu – a potwierdzają to firmy, które zdecydowały się u nas zainwestować. To wzorcowy model win-win. Każdy nowy inwestor to nowe miejsca pracy czy podatki wpływające do kasy miasta.

Oczywiście ciągle staramy się, by biznes mógł się u nas rozwijać. W Katowicach posiadamy ponad 450 tys. metrów kwadratowych powierzch...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy