Brak wyników

Dla przedsiębiorcy

3 kwietnia 2019

Kolejny krok w stronę upowszechnienia automatycznych e-faktur

242

Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) już działa. Na razie jest dostępna tylko w zakresie możliwości rejestracji. Jej głównym zadaniem jest połączenie systemów księgowych przedsiębiorców z systemami instytucji państwowych. PEF ma umożliwić odbieranie i wysyłanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych między wykonawcą (przedsiębiorcą), a zamawiającym (instytucją publiczną).

Uruchomienie Platformy jest kolejnym krokiem do pełnego wdrożenia w Polsce europejskiej Dyrektywy 2014/55/UE w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych. Obowiązek przetwarzania faktur o standardzie unijnym zacznie mieć moc prawną od 18 kwietnia.Po tej dacie, zamawiający muszą być w stanie przyjąć fakturę od wykonawcy w postaci określonej przez dyrektywę.Dla zamawiających zmiany oznaczają niższe koszty obsługi zamówień oraz ułatwioną dostępność do rynku zamówień publicznych w Unii Europejskiej.

Celem szybszego uruchomienia PEF jest umożliwienie urzędom i instytucjom rejestrację przed obowiązkowym terminem 18 kwietnia. Firmy realizujące zamówienia publiczne także mogą już zakładać swoje profile. Podsumowując: od 1 do 17 kwietnia,...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy