Dołącz do czytelników
Brak wyników

Mobilność

4 lipca 2019

NR 7 (Czerwiec 2019)

Mercedes G500 oraz S560 4MATIC Coupé: niemal identyczni?

0 74

W tekście skupię się na niemal królewskich konfiguracjach jednych z najbardziej luksusowych Mercedesów w gamie – Mercedesa G500 oraz S560 4MATIC Coupé. Pomijając sportowe odmiany AMG, są to ich najmocniejsze wersje silnikowe. Mało tego, zarówno pierwszy, jak i drugi samochód już wyjściowo kosztują sporo ponad pół miliona złotych. 

S560 4MATIC Coupé to duże, ponad 5-metrowe, luksusowe coupé, które w mocniejszych wersjach silnikowych ma rywalizować nawet z Bentleyem Continentalem GT.

To dyskretne, luksusowe auto. Mamy tu przednie światła z kryształami Swarovskiego czy niezwykle efektownie prezentujące się tylne lampy, wykonane w technologii OLED. Reszta to delikatne przetłoczenia przechodzące przez maskę oraz zdecydowanie bardziej wyraziste linie biegnące po bokach. Sama linia nadwozia byłaby bardziej proporcjonalna, gdyby tył nie kończył się „zbyt szybko”.

Mercedes G500 nie ma na tego typu problemów. Jego nadwozie ma zaskakująco dobre proporcje, choć ze wszystkich dostępnych wersji nadwoziowych w ofercie pozostała wyłącznie długa.

Największe wrażenie sprawia jednak wnętrze. Barokowe nadwozie skrywa kabinę utrzymaną trochę w stylu high-tech zmieszanym z przepychem godnym flagowego modelu Mercedesa oraz szczyptą atrybutów poprzednika. Mowa tu o uchwytach na słupkach oraz przed pasażerem.

Wewnątrz S klasy Coupé trudno znaleźć miejsce niepokryte skórzaną tapicerką. Do środka zapraszają rubinowe, superwygodne, wielokonturowe fotele. Kierowca ma do swojej dyspozycji dwa duże wyświetlacze, które można niemal dowolnie konfigurować, oraz doskonale dostrojony układ kierowniczy. Przede wszystkim jest tu jednak prawy pedał, uwalniający ogrom mocy, 469 KM. Te dostępne są przy 5250 obrotów na minutę oraz momencie obrotowym równym 700 Nm, z którego można korzystać wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza oscyluje pomiędzy cyfrą 2 a 4.

Dzięki nim ważąca ponad 2 t góra blach i skórzanej tapicerki przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s, a ogranicznik prędkości wtrąca się bardzo szybko, po osiągnięciu 250 km/h. 

Oczywiście żwawo rozpędzające się auto musi mieć odpowiednio dobre hamulce, które pozwoliłyby na jeszcze szybsze zatrzymanie. I tak jest też tutaj. Pomimo iż tarcze hamulcowe w S650 Coupé nie są ceramiczne, to w zupełności wystarczają do sprawnego redukowania prędkości i – przynajmniej w warunkach drogowych – nie ulegają zmęczeniu....

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy