Brak wyników

Aktualności

25 października 2018

Najem samochodu na kartę w 10 minut

298

Leasing samochodów jest rozwiązaniem chętnie wybieranym przez przedsiębiorców w naszym kraju. Świadczą o tym, chociażby dane zebrane przez Związek Polskiego Leasingu – tylko w I kw. 2018 r. branża leasingowa sfinansowała inwestycje o łącznej wartości 18,6 mld zł.

Znaczna grupa leasingobiorców to firmy z sektora MSP. Wiele aspektów tego produktu sprawia jednak, że nie chcą, bądź nie mogą z niego korzystać te podmioty, którym takie wsparcie byłoby szczególnie potrzebne do rozwoju – start-upy oraz młode przedsiębiorstwa. Sam proces uzyskiwania leasingu odbiega również od preferencji młodych osób, które coraz częściej stają się właścicielami nowych biznesów. Między innymi na ich potrzeby odpowiada Noble Finance, wprowadzając usługę redefiniującą rynek leasingu w Polsce.  

Młodzi motorem zmian

Millenialsi stanowią pierwszą generację digital natives, czyli są pokoleniem, które w dużej mierze jest ukształtowane przez nowe technologie i media. Według Deloitte, w ciągu dekady grupa ta globalnie będzie stanowić 75 proc. wszystkich osób aktywnych zawodowo, co również oznacza, że za kilka lat będzie również głównym segmentem konsumentów. Nie dziwi więc, że to właśnie dzisiejsi 30-latkowie nadają kierunek, w którym podąża sektor hadlowo-usługowy. Millenialsi szybko adaptują nowinki technologiczne i preferują zautomatyzowane rozwiązania. W dodatku, cenią sobie niezależność. Takie podejście prezentują również w kwestii usług, do których kupują dostęp na określony czas. Jeżeli już zdecydują się na korzystanie z jakiegoś rozwiązania, chcą, by było one uruchomione „od ręki”. To tłumaczy, dlaczego np. portale streamingowe, takie jak Netflix czy Spotify stały się popularne również w naszym kraju.

Zmiana w spojrzeniu na współczesne potrzeby konsumenta, już nie tylko Millenialsów, zaczyna być widoczna np. w ofertach sektora finansowego. Bez wychodzenia z domu, wygodnie, online możemy założyć konto w banku czy zaciągnąć kredyt. Jednak w przypadku wielu usług skierowanych do przedsiębiorców, digitalizacja oraz automatyzacja procesów dopiero raczkują. Przykładem jest leasing, który nadal rządzi się podejściem „offline”, polegającym m.in. na osobistych spotkaniach z doradcami i długim procesem decyzyjnym. Takie podejście odstaje od potrzeb rynku i sprawia wiele problemów jego uczestnikom. W wielu firmach decyzja o potrzebie posiadania samochodu służbowego podejmowana jest z dnia na dzień, dlatego tak istotna staje się szybkość wykonania usługi. W dodatku, właściciele małych firm oczekują od leasingodawcy nie tylko prostych procedur, ale również mniejszych kosztów, niż w przypadku zaciągania kredytu na zakup firmowego auta.

Dostęp do floty jak abonament platformy video

– Podjęcie decyzji o wprowadzeniu innowacyjnej w skali Polski usługi, wynika z naszych obserwacji sektora MSP, dla którego „staroświeckie” podejście do usług finansowych prezentowane jeszcze przez wiele podmiotów rynku, stanowi jedno z większych wyzwań w prowadzeniu biznesu. Naszym celem jest wsparcie mikro i małych przedsiębiorców w pokonywaniu barier dotyczących długiego procesu decyzyjnego w przyznawaniu leasingu lub posiadania „bogatej” historii kredytowej, tym bardziej, że małe firmy stanowią aż 3/4 wszystkich klientów firm leasingowych. To duża i niedoceniana przez rynek grupa, dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw jej potrzebom i stworzyć usługę dedykowaną sektorowi MSP, z której skorzystać będzie mógł również „zwykły” Kowalski – zauważa  Michał Czerny, Prezes Noble Finance.

Na czym polega pomysł Noble Finance? Cały proces najmu samochodu odbywa się online i nie...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy