Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowoczesne technologie

26 listopada 2019

NR 9 (Grudzień 2019)

Narzędzia marketingowe - co wybrać, aby zyskać więcej? (Cz. 2)

0 16

W poprzedniej części opisałam pięć przydatnych systemów online’owych. Dziś skupię się na jednym z nich, a mianowicie Google Data Studio. Jest to narzędzie stworzone przede wszystkim z myślą o automatyzacji i usprawnieniu naszego raportowania. Zamiast przygotowywać każdorazowo nowy raport (niech żyje Excel!), często z danych pobieranych z wielu różnych systemów, teraz możesz w bardzo intuicyjny sposób zrobić raport raz, a następnie wykorzystywać go do przedstawienia w zasadzie dowolnego okresu z dostępnych danych. Data Studio często się zmienia, gdyż wprowadzane są nowe funkcjonalności, poprawiane błędy, dodawane kolejne przydatne elementy. Jeżeli chcesz więc poznać osiem wybranych przydatnych funkcji i zaoszczędzić czas – zapraszam do artykułu!

Menu raportu

Niby nic, a jednak cieszy. Mowa tutaj o menu do przełączania się między kolejnymi stronami raportu. Do tej pory w Google Data Studio stronę zmieniało się, klikając menu rozwijane, bądź przechodziło się strzałkami. Jest jednak jeszcze druga możliwość. Czy chcecie mieć menu boczne przypominające konspekt i rozwijające się z „hamburgera’? Wystarczy jedno kliknięcie w ustawieniach i gotowe. Prawda, że proste?

Automatyczne dopasowanie do szerokości urządzenia

Marzą się Wam raporty na monitorach w biurze? Teraz w Google Data Studio możesz ustawić automatyczne dopasowanie raportu do szerokości urządzenia, na którym będzie wyświetlany. Dodatkowo możesz też usunąć nagłówek, tak aby na ekranie pokazywał się tylko sam raport. Nagłówek to górny pasek widoczny w trybie wyświetlania raportu. Domyślnie jest on zawsze pokazany, jednak opcję tę możesz zmienić na „Autoukrywanie”. Pasek schowa się po kilku sekundach od włączenia raportu, ale pojawi się za każdym razem, kiedy przesuniesz kursor myszy w górę strony. Inną opcją jest „Początkowo ukryty” – po załadowaniu raportu nie jest widoczny, ale pokaże się przy najechaniu myszą.

Zostaje nam jeszcze możliwość ustawienia, czy nasz raport „Ma margines”, czy nie.  Domyślnie mamy szare tło raportu. Gdy ją wyłączymy, raport zajmie cały dostępny obszar.

Personalizacja wyglądu tła raportów Google Data Studio

W Google Data Studio możemy ustawić sobie różnorodne tło raportu. I tak może ono być po prostu białe lub czarne (ciemny motyw) bądź w wybranym kolorze. Ciekawie wyglądają gradienty złożone z dwóch kolorów. Jako tło możemy ustawić również wybrany obraz (np. logotyp) i ustawiając przezroczystość obrazka na np. 30%, otrzymamy ładne personalizowane tło naszych danych.
Jeden raport dla kilku kont (widoków)

Macie wielu klientów lub kilka witryn, a stworzony przez Was szablon raportu jest zadowalający dla wszystkich? Zamiast robić mnóstwo kopii, możecie wykorzystać sprytne filtrowanie (choć w polskim tłumaczeniu brzmi to trochę groźnie!). Dodajcie do Waszego raportu „kontrolę danych”.     
 


 Dzięki temu możecie w prosty sposób przełączać się pomiędzy widokami w Google Analytics, które macie na swoim loginie. Oczywiście oprócz GA możecie wybrać też opcje:

  • Atrybucja 360,
  • YouTube Analytics,
  • Google Ads,
  • Campaign Manager,
  • SearchConsole,
  • Google Ad Manager 360.

I macie od ręki kilka raportów!

Kolejne filtry

Czasem zdarza się, że przygotowany raz raport chcemy szybko zobaczyć dla wybranego wymiaru, czyli np. tylko dla mobile, albo tylko dla kobiet, albo też tylko dla organica. Nie ma wtedy najmniejszego sensu dodawanie filtrów do poszczególnych elementów, choć oczywiście można, jak ktoś ma naprawdę dużo czasu. W podstawowych działaniach mieści się dodanie takiego filtru, aby bez praw do edycji raportu móc w prosty sposób pokazać taką wersję raportu. Co więcej – dodamy nie jeden, ale kilka filtrów – tak aby można było uzyskać nieco bardziej zaawansowany segment użytkownikó...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy