Brak wyników

Odwaga i indywidualizm – Citroën C4 Cactus

Artykuły | 4 marca 2019 | NR 5
243

Grupa PSA, w ramach której oferowane są marki Citroën, Peugeot, DS oraz Opel, to dynamicznie rozwijające swe produkty przedsiębiorstwo, ofe- rujące teraz niezwykle różnorodne i nowoczesne samochody. Z uwagi na posiadanie „4 marek pod jednym dachem” Grupa bardzo mocno koncentruje się na dywersyfikacji swoich propozycji, docierając z konkretnymi modelami w gusta różnych grup zawodowych i społecznych.

 

Odpowiedzią na zapotrzebowania płynące z indywidualizmu, zaznaczenia swojej oryginalności i zerwania z konserwatyzmem i zastanymi schematami jest oferowany od 2014 r. Citroën C4 Cactus. Model w ostatnim czasie przeszedł lekką wizualną modernizację i jest kompromisem pomiędzy typowym pojazdem segmentu C a crossoverem. Dla nas C4 Cactus stoi pomiędzy tymi dwoma segmentami, na przekór wszystkim klasyfikacjom.

Wyeksponuj swój charakter

C4 Cactus to francuska odpowiedź na potrzebę wyeksponowania swojego charakteru dzięki pojazdowi, którym się poruszamy. C4 Cactus to zestaw sprzeczności, które w finalnym rozrachunku składają się w jeden bardzo udany wizualnie i technicznie projekt. 

Z zewnątrz auto wygląda jak połączenie wręcz banalnych prostych linii oraz bardzo wyrazistych i wybijających się akcentów. Lekko opadająca linia dachu, bardzo mocno i wysoko zarysowany pas przedni oraz niezwykle miły dla oka tylny fragment pojazdu to mieszanka wprost nie do pomyślenia dla większości producentów. Citroën idzie jednak pod prąd, udowadniając, że odwaga w projektowaniu samochodów potrafi być nie tylko ekscentryczna, ale i seksowna, funkcjonalna i użyteczna. Marka znad Sekwany zadbała o to, aby wybór finalnej konfiguracji C4 Cactusa był również przygodą czysto projektową – 9 kolorów nadwozia i 4 pakiety kolorystyczne uwydatniające charakterne detale nadwozia pozwalają łącznie na 31 różnych wariantów personalizacyjnych.

Pora na przygodę

Prawdziwa przygoda zaczyna się jednak dopiero wewnątrz. Citroën zadbał o to, aby połączyć styl vintage rodem ze swoich modeli z lat 50. i 60. ubiegłego wieku z modernistycznym i technologicznie zaawansowanym wnętrzem. Ponownie – propozycja budząca grymas na twarzy wyszła po raz kolejny bardzo ciekawie. Szerokie fotele w pierwszym rzędzie umożliwiają podróżowanie na ni...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy