Dołącz do czytelników
Brak wyników

Skuteczny marketing

4 stycznia 2019

NR 4 (Grudzień 2018)

Trendy w social mediach

0 175

Media społecznościowe powstały z myślą o tworzeniu sieci kontaktów i grup użytkowników. Służą one przede wszystkim sprawnej wymianie informacji i publikacji różnego rodzaju treści, które docelowo docierają do określonej grupy odbiorców. Zaangażowanie użytkowników i stałe korzystanie z tego typu serwisów sprawiło, że social media niepostrzeżenie stały się nierozerwalnym elementem współczesnego życia. Co ważne, nie są już one zarezerwowane wyłącznie dla młodych osób.

Nic dziwnego, że coraz więcej firm odkrywa kryjący się w nich potencjał i stara się wykorzystać ich możliwości w działaniach marketingowych. 

Założenie konta firmowego w serwisach społecznościowych trwa tylko kilka minut. Jednak zanim to uczynisz, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań: Czym będą media społecznościowe dla Twojego biznesu? Czy za ich pomocą będziesz budował relacje z klientami? A może raczej skupisz się na tworzeniu wartościowego wizerunku firmy, czy promocji usług lub produktów?

Jedno jest pewne, media społecznościowe odgrywają we współczesnym biznesie jedną z głównych ról. Nie da się ukryć, że czasy się zmieniły i tradycyjne formy reklamy odchodzą na dalszy plan. Niezależnie od tego, jaki typ działalności prowadzisz i jakiego rodzaju świadczysz usługi, znajdziesz dla swojego biznesu odpowiednie miejsce w serwisach społecznościowych. 

Social media to ciągłe zmiany, w tym przypadku nie ma miejsca na stagnację. Jeśli udało Ci się dziś stworzyć treść, która angażuje fanów, to nie znaczy, że za kilka miesięcy określony pomysł zadziała równie dobrze. Co roku serwisy społecznościowe dodają nowe możliwości zarówno dla prywatnych użytkowników, jak i dla tych, którzy prowadzą firmowe profile. Te udogodnienia wpływają w większym lub mniejszym stopniu na tworzenie i prezentację contentu biznesowego. 

Podchodzisz na poważnie do tworzenia wizerunku Twojej firmy lub marki w serwisach społecznościowych? Bądź na bieżąco!
Śledź aktualne trendy, obserwuj konkurencję i twórz niepowtarzalny content. Wykorzystuj zdobytą wiedzę adekwatnie do tego, jaki rodzaj biznesu prowadzisz. 

Wideo i livestreaming 

Można stwierdzić, że media społecznościowe to nowa telewizja. Użytkownicy korzystają z nich w różnych sytuacjach i o różnych porach. Oglądają nagrania dotyczące różnych sfer życia, zwracają uwagę zarówno na treści specjalistyczne, szkoleniowo-doradcze, jak i te dotyczące ich prywatnej codzienności. Pamiętaj, że coraz więcej osób obsługuje serwisy społecznościowe z urządzeń mobilnych, trzymanych najczęściej pionowo. Dlatego też materiały tworzone wertykalnie mają większe szanse na odtworzenie. Dodatkowym udogodnieniem będzie dodanie napisów do filmów. 

Komunikację z użytkownikami mediów społecznościowych możesz również prowadzić za pośrednictwem relacji na żywo – livestreaming. To dobry sposób, aby bezpośrednio dotrzeć do użytkowników, którzy obserwują poczynania Twojej firmy. Za pośrednictwem transmisji na żywo możesz z powodzeniem zwiększać wiarygodność przekazu, bo wszystko dzieje się tu i teraz.

Przygotuj odpowiedni content i wykorzystaj transmisje live w serwisie Facebook oraz Instagram Stories do budowania wizerunku Twojego biznesu. 

Przed wirtualną rzeczywistością nie ma już ucieczki. Daje ona zupełnie nowe drogi komunikacji z użytkownikami mediów społecznościowych i przekazywania informacji w sposób znacznie bardziej angażujący. Pozostaje tylko czekać, aż specjalne gogle do przeniesienia się w wirtualną rzeczywistość będą powszechnie dostępne.

Wirtualna rzeczywistość

Przed wirtualną rzeczywistością nie ma już ucieczki. Daje ona zupełnie nowe drogi komunikacji z użytkownikami mediów społecznościowych i przekazywania informacji w sposób znacznie bardziej angażujący. Pozostaje tylko czekać, aż specjalne gogle do przeniesienia się w wirtualną rzeczywistość będą powszechnie dostępne. 

Facebook uruchomił możliwość tworzenia zdjęć w formacie 3D. Jest to nowy sposób prezentacji obrazów, które nie są już statyczne. Zdjęcia zostają ożywione, pojawia się w nich głębia i ruch. Trudno wobec nich przejść obojętnie. Zadaniem tego typu publikacji jest ożywienie przekazu i przedstawienie go w bar...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy