Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zarządzanie sprzedażą

8 maja 2019

NR 6 (Kwiecień 2019)

Wsłuchiwanie się w głos klienta

0 33

Statystyki są nieubłagane – wg danych firmy Small Business Trends, LLC aż 97% kupujących szuka opinii o firmie przed zakupem*. Świadczy to o tym, że głos klienta jest jednym z decydujących, jeśli nie najważniejszym czynnikiem, który może wpłynąć na przyszłość naszego biznesu. Do polskich przedsiębiorców powoli zaczyna docierać to, jak wielkie znaczenie mają opinie kupujących.

Ta kwestia przez wiele lat była bardzo zaniedbywana, a czasem wręcz nie istniała w świadomości sprzedawców czy usługodawców. W dobie prosumenta, czyli świadomego, zaangażowanego w produkt konsumenta, warto wykorzystać jego głos, aby zadbać o promocję swojej firmy.

Dialog z klientem

Ale co zrobić, aby opinie były zawsze przychylne, a klient zadowolony? Przecież zdarzają się sytuacje, kiedy mimo naszych najszczerszych chęci coś pójdzie nie tak. Wystarczy, że firma kurierska nie dostarczy produktu na czas, artykuł ulegnie uszkodzeniu bądź po prostu klient nie jest do końca usatysfakcjonowany jakością produktu lub wykonanej usługi. Według różnych danych jedna negatywna opinia może zniechęcić do zakupu od 7 do 14 osób. Bez względu na to, która z liczb najbardziej odpowiada rzeczywistości i tak nie warto ryzykować – w takich sytuacjach na pewno nie powinniśmy milczeć, a tym bardziej usuwać nieprzychylnych komentarzy. Jak wiadomo, w internecie nic nie gini...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy