Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowoczesne technologie

26 listopada 2019

NR 9 (Grudzień 2019)

Zrób to sam: Skorzystaj z reklam Google Shopping

0 12

Reklama Google Shopping to jedna z bardziej trudnych reklam w konfiguracji. Oprócz bowiem konta Google Ads (dawniej Google Adwords) musimy założyć konto Merchant Center, które należy zintegrować z własnym sklepem. Na szczęście z pomocą przychodzą nam tu różnego typu aplikacje, jak np. Heraldbee czy Cobiro, które dzięki integracji z Google API pozwalają właścicielom sklepów internetowych mieć zawsze aktualne parametry produktów w swoich reklamach. Ale od początku...

Dlaczego Google Shopping jest najlepiej konwertującą na sprzedaż reklamą?

Reklamy Google Shopping różnią się od reklam produktowych na Facebooku tym, że użytkownik szuka produktów przez wpisanie ich do wyszukiwarki, czyli ma wysoką intencję zakupową. W przypadku Facebooka to produkt szuka grupy odbiorców, a reklamujący określa ich cechy, tak aby najlepiej odpowiadały profilowi jego potencjalnego klienta. 

Użytkownik wpisujący konkretne zapytanie w Google, np. „czerwone Nike Air Max Pegasus rozmiar 42”, powinien otrzymać reklamy w Google Shopping, zazwyczaj kilku konkurentów. W reklamach tych zawarte będą zdjęcia produktów, ich cena, nazwa i ewentualnie dodatkowa informacja o kosztach wysyłki lub promocji. 

Użytkownik już na etapie wyszukiwania jest w stanie porównać oferowany przez nas produkt z ofertą konkurencji. Decydując się na kliknięcie, de facto już po części dokonał wyboru. 

Jak tworzyć tytuły produktów w sklepie internetowym

Tytuły produktów są bardzo istotnym elementem każdej kampanii reklamowej. Mogą one nie tylko być kopiowane ze strony sklepu, lecz także zmieniane na etapie ich tworzenia w merchant center podczas tworzenia reklam Google Shopping. Tytuły powinny być zwięzłe, treściwe i zgodne z regulaminem Google. Przykładem złego tytułu jest np. „Buty Nike”, który jest zbyt ogólny, czy „Buty Air Max (!) 97”, który zawiera znaki specjalne niezgodne z wytycznymi Google.

Na świecie obserwuje się ciekawą tendencję. Data Feed Watch wskazuje na zależność skuteczności struktury tytułu od branży, w której operuje sklep. I tak np.:

  • Produkty odzieżowe powinny zawierać kolejno w tytułach produktów: brand + płeć + typ produktu + cechy (kolor, rozmiar, materiał).
  • Produkty eksploatacyjne: brand + typ produktu + cechy (waga, ilość).
  • Produkty twarde: brand + typ produktu + cechy (rozmiar, waga, ilość).
  • Produkty elektroniczne: brand + cechy + typ produktu + model.
  • Produkty okazjonalne: rodzaj okazji + typ produktu + cechy.
  • Książki: tytuł + typ + format (e-book) + autor. 
     

RÓŻNICOWANIE REKLAMY NA TLE KONKURENCJI

O ile treść tytułów w dużej mierze odpowiada za to, na jakie słowa kluczowe Twój produkt się wyświetli w Google, o tyle jego cena i obrazek mają ogromny wpływ na poziom klikalności, który osiągniesz. Zdarza się, że obrazki Twoich konkurentów w zasadzie się nie różnią, a ceny mogą być identyczne. Masz możliwość wyróżnić się na ich tle niekonwencjonalnym sposobem robienia zdjęć (np. przedstawienie buta z innej stro...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "MŚP Biznes"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy